Blogg
6 Misstag småföretag gör när det gäller reklamprodukter

Reklamprodukter är ett bra sätt för ditt företag att sticka ut från konkurrensen och bli sedd av potentiella kunder. Men många småföretag idag gör fortfarande misstag när det gäller att beställa PR-produkter.
Nedanför hittar ni 6 vanliga misstag (och hur man undviker dem) när det gäller att beställa dina märkesvaror.

1) Okreativa PR-produkter

Om du inte lägger till någon variation i ditt produktsortiment kommer det inte att hjälpa ditt företag att sticka ut. Att välja unika produkter som  On-the-Go USB minnen, Hörlurar och Induktiva laddare hjälper dig att hålla dig uppdaterad med trenderna i köparbeteendet, så att du kan stå ut från konkurrensen. Tricket är att välja produkter som dina kunder kommer att använda regelbundet.

2) Att inte använda tydliga varumärkesguider

Ditt företag är igenkänd av varumärket som innehåller saker som:
Varumärkesfärger
Din logotyp
Din typsnitt
Bilder
Din röstton
Utan tydliga varumärkesguider kommer ditt småföretag inte att kunna uppnå en konsekvent utseende. Det innebär att dina kampanjprodukter kommer att ha mindre inverkan, om inte riktlinjer införs för att säkerställa kvalitetskontroll.

3) Planerar inte tidsplaner i förväg

Här på Flashbay kan vi märka och leverera din PR-produkter på bara 5 dagar, men det är alltid en bra idé att beställa i förväg för din nästa konferens, möte eller evenemang. Det finns inget värre än att ditt evenemang faller platt eftersom du glömde att beställa tryckta USB minnen! 

4) Köpa baserat på pris 

Det vanliga misstaget som småföretag gör är att välja sina PR-produkter baserat på pris. Ett billigare pris kan tyckas vara attraktivt men kan också komma till en högre kostnad på grund av felaktiga varor, dålig tryckkvalitet och kundklagomål. Några frågor att tänka på när man tänker på enbart pris: - Kommer produktkvaliteten verkligen att reflektera mitt varumärke? - Är varumärket korrekt och upp till en hög standard? Vad är ledtiderna för att få mina märkesvaror?

5) Köpa produkter som inte är passande för din målgrupp

Ett vanligt misstag som många småföretag gör är att välja en kampanjprodukt som de gillar, i motsats till en som deras målgrupp föredrar. Undersök dina målgruppers intressen och beteenden innan du väljer en kampanjprodukt och se till att det hjälper till att möta dessa behov.

6) Inte lagra tillräckligt med produkter

Vår minsta beställningskvantitet är endast 10 enheter. De flesta av våra kunder beställer dock mycket mer än detta. Vi rekommenderar att du beställer lite mer än du tror att du behöver. Detta undviker en situation där du får slut på tryckta USB minnen halvvägs genom din händelse.
Om du vill använda någon av våra produkter för dina kampanjbehov, var god fyll i vårt snabb offertformulär så kommer sedan en utav våra Account managers kontakta dig inom kort. 


flashbay Författare:Sarah Chambers
Bli först med att lämna en kommentar:
*
* Kommer aldrig att visas
(Om tillämpligt)
Kommentarer från författaren kommer att skickas till dig via e-post.
Vid inlämning av detta formulär behandlas dina uppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.