Enligt flera färska undersökningar har den senaste lågkonjunkturen skadat småföretag.
Resultatet är dystert med många små företag såsom bilhandlare och restauranger som tvingats stänga sina butiker.
För företag som fortfarande försöker hålla sig flytande, är det nödvändigt att hitta kreativa och kostnadseffektiva sätt att marknadsföra sig på för att hjälpa dem stanna kvar i verksamheten.
Ange presentreklam. Giveaways har varit ett populärt marknadsföringsverktyg för många företag under en tid. Några av er har förmodligen fått en eller flera av dessa, såsom kylskåpsmagneter, kepsar, muggar, frisbees, vattenflaskor, t-shirts och pennor...
Några av dessa kan vara billiga och ganska värdelösa och de flesta av dem att hamna i soptunnan efter att de tas hem.
Varför tryckta USB-minnen har blivit så populära marknadsföringsverktyg
Under de senaste åren har många företag börjat använda sig av sig tryckta USB-minnen och USB-kort (som påminner om ett kreditkort) som en kostnadseffektiv och innovativ PR metod för att sprida medvetenhet om sina varumärken och imponera på sina kunder. Och dessa USB-minnen med tryck är en stor hit hos konsumenter
Varför konsumenter tycker om dem så mycket? För att de är snygga och har ett stort värde! Eftersom elektroniska apparater USB-port finns överallt, så har användningen ökat avsevärt.
Dessa kompakta prylar, som lätt ryms på nyckelknippan eller i plånboken, kan användas för att lagra musik, videor, foton eller andra digitala filer. De finns i olika stilar, färger och lagringskapacitet. Lagringskapaciteten sträcker sig från 2 gigabyte upp till 64 gigabyte.
Närhelst konsumenter använder dem, blir företagets logotyp tydligt för användarens vänner, familjemedlemmar, eller någon som är runt omkring när de använder dem för att ladda ner musik, överföra en fil, eller spara en fil. Och eftersom dessa enheter i allmänhet fungerar i upp till 10 år, får ditt varumärke gratis reklam för en lång tid.
Tips för småföretag
Tryckta USB-minnen har visat sig vara framgångsrika PR-verktyg för storföretagen. Och eftersom priserna är ganska låga, bör även småföretag överväga att använda dem som PR-verktyg.
Du kan lämna ut dem som presenter till dina lojala kunder, göra reklam till potentiella kunder eller som incitament för att uppmuntra kunderna att fylla i enkäter.
Nedan följer några tips för att hjälpa småföretag driva ett framgångsrik reklamkampanj med USB-minnen:
Som ni ser är märkta USB-minne är ett kraftfullt säljfrämjande metod för att bygga upp ditt varumärke och vinna kundernas lojalitet.
Redo att använda logotyptryckta USB-minnen i din marknadsföring?
Om du letar efter en pålitlig USB leverantör, använd Flashbay. Från de minsta skolorna till de största multinationella företagen, Flashbay finns för alla sorters krav. Vi erbjuder högkvalitativa logotyp USB-minnen i kombination med snabb och effektiv service.