Vet du hur mycket ditt varumärke är värt? Viktigast är din målgrupp ens är medvetna om ditt varumärke?
Vikten av att bygga ditt varumärke
Bygga en bergfast varumärke är kanske det bästa långsiktiga marknadsföringsstrategi. Stora namn företag som Coca Cola, McDonalds, Nike, etc satsa stort på att bygga sina varumärken genom annonser, evenemang sponsring, och påskrifter kändis.
Och att investeringar leder oftast till stora belöningar i form av namn erkännande, högre upplevd värden, bättre prissättning, kundlojalitet och upprepade köp.
Enligt Interbrands Best Global Brands rapport, har Coca Cola är ett häpnadsväckande varumärke värde av 70 miljarder dollar, medan McDonald är på $ 33 miljarder och Toyota är på $ 26 miljarder.
Dessutom ger en helt långvarig värden för ett företag. Konkurrenter kan stjäla dina idéer och naturkatastrofer kan förstöra alla dina fysiska tillgångar, men ett starkt varumärke kommer fortfarande att överleva.
Hur man bygger ett varumärke för ditt företag i tre steg
Att bygga ett varumärke tar tid, strategisk planering, insatser, och många andra immateriella tillgångar. Men jag tror att du kan bygga ett framgångsrikt varumärke för ditt företag om du följer dessa tre steg:
Mest kostnadseffektiva metoden att bygga varumärkeskännedom
antar att du redan har tagit åtgärder för att identifiera och skapa ditt varumärke och förmåner, är nästa avgörande steg för att skapa medvetenhet för ditt varumärke.
Eftersom ditt företag behöver inte miljontals dollar i reklam och marknadsföring budget som Coca Cola, McDonalds, eller Nike, hur kan du skapa uppmärksamhet för ditt företags varumärke utan att spendera en förmögenhet? Här är en idé - Använd PR-produkter!
skillnad från andra reklammedium, reklamprodukter engagera konsumenterna, uppskattas av mottagarna, ge upprepad exponering av ditt varumärke utan extra kostnad, och kostar mycket lägre än andra former av reklam och marknadsföring.
dessutom olika experimentella studier, inklusive studier utförda av Georgia Southern University, Baylor University och PPAI, har konsekvent visat att mottagarna av PR-produkter har en mycket mer positiv bild av ett företag. Dessutom är det mer sannolikt att hänvisa företagets produkter eller tjänster till vänner och familj än konsumenter som inte får reklamprodukter.
Observera att inte alla PR-produkter är lika dock. För att vara effektiv bör reklamprodukter vara funktionella, användbara och har upplevda värden. PR-produkter som saknar alla eller några av dessa element hamnar ofta i papperskorgen. Dessutom kunde använda lågt värde eller låg kvalitet reklamprodukter potentiellt skada ditt varumärke.
Varför Skräddarsydda USB-enheter är idealiska reklamprodukter
Bland överflödet av PR-produkter på marknaden, kör anpassade USB-minnen märkta med ditt företags logotyp och verksamhet budskap är en av de mest kraftfulla PR-verktyg.
Det finns olika stilar (USB kreditkort, USB-nycklar, USB kapsylöppnare, trä USB-enheter, etc) för dig att välja mellan. Även om små i storlekarna, kör USB-pack massor av förvaring befogenheter, med de flesta leverantörer som erbjuder USB-minnen med minneskapacitet från 32 MB hela vägen till 16 GB eller mer.
USB-minnen används ofta av konsumenter för att dela och överföra musik, videor och annat digitalt innehåll från en dator till en annan. Varje gång de används, är ditt varumärke exponeras för mottagare och för att mottagarnas vänner och familjemedlemmar till noll kostnad för dig.
Sammanfattningsvis bör bygga ditt varumärke vara pågående marknadsföring som skulle kunna ge stora fördelar för ditt företag på lång sikt. Om du letar efter kostnadseffektiva PR-metoder för att bygga medvetenhet om ditt varumärke bör du överväga skräddarsydda USB-minnen .
Matter Brand namn till dig?
För majoriteten av dina inköpsbeslut, gör du bara köpa märkesvaror? Vänligen dela med dig av dina tankar nedan!
nawwwwww brilliant!!!!!!!!! absolutley brillinat
hi gerry if you are still in need of them i think this is the site and details,check out there great prices , mention m dalsoon recommened you
hi there linda i got it from a mate so i think this is there contact and details,ring them if you need them in a hurry ,tell them Howard hemtom told you to ring
Great article! You should never stop building your brand. Unfortunately, most companies are cutting their marketing budget and are not investing in any brand building efforts.