Blogg 5 kraftfulla metoder att bygga varumärkeskännedom utan att skrika

shouting for brand exposure

I mitt tidigare inlägg, diskuterade jag fördelarna med att bygga ett starkt varumärke och använda logotypen märkesvaror USB-minnen som en kostnadseffektiv metod för att bygga varumärkeskännedom.

Som ni vet är nyckeln till att skapa starka varumärkeskännedom genom att upprepade gånger utsätta ditt varumärke till din målgrupp.

Dina ansträngningar att bygga varumärke konsumenternas medvetenhet om hjälp att bli bekant med dina produkter eller tjänster. Med tiden, genom att upprepade gånger utsätta ditt varumärke till din målgrupp och genom att glädja dem med märkliga upplevelser tjänar du deras förtroende och lojalitet. Och som översätter oftast till ökad försäljning och en mängd andra fördelar för din verksamhet.

Som ni redan vet, Coca Cola, Nike och McDonald är redan giganter mellan olika märken. Ändå fortsätter de att hälla miljontals dollar på annonser, reklam, sponsring händelse och intyget. Varför? Det beror på att de inser vikten av att behålla sitt varumärke identitet på marknaden och de immateriella fördelar som ett starkt varumärke för med sig.

Lyckligtvis behöver du inte spendera miljontals dollar som dessa företags jättar för att öka exponeringen för ditt varumärke. Tack vare internet och en mängd andra moderna metoder guerilla marknadsföring, har du många billiga men effektiva metoder för marknadsföring för att maximera ditt varumärke exponering.

Upptäck dessa 5 kraftfulla moderna marknadsföringsmetoder att bygga varumärkeskännedom:

# 1: Sökannonser Boost Varumärkeskännedom

Enligt en gemensam studie av Google och Levis, betald sökning annonser befanns att öka konsumenternas medvetenhet om Levis varumärke med 23%, trots att annonserna inte alltid klickat.

Genomföra söka på sökmotorer som Google och Bing har blivit allt en populär metod för konsumenter att handla och söka information. Som sådan, sök annonser inte bara driva trafik till generera försäljning, men också hjälpa till att bygga varumärkeskännedom för dina produkter och tjänster.

Fördelen med att använda sökannonser är att du har fullständig kontroll över din budget och dina meddelanden annons. Dessutom kan du omedelbart spåra svaren på dina annonser med analytiska verktyg som Google Analytics.

#2: Maximera varumärkeskännedom och öka försäljningen med gratis sociala medier

Av alla verktyg som finns tillgängliga, sociala medier har störst potential att hjälpa dig att marknadsföra ditt företag och öka varumärke exponering. Bäst av allt, de flesta av dessa kraftfulla sociala medier verktyg är fria att använda, och ger dig samma möjlighet som företagets jättar att marknadsföra ditt varumärke.

Det som är bra att använda sociala medier verktyg är att du kan nå och engagera miljontals människor, många av dem potentiellt förvandlas till dina tilltänkta kunder och leder. Tänk denna statistik:

  • Facebook har över 500 miljoner användare.
  • Det finns över 200 miljoner konton på Twitter.
  • Linked in har cirka 100 miljoner användare.

Det är en stor grupp människor till marknaden. Naturligtvis kommer du inte att kunna nå dem alla, men man kunde se de möjligheter som sociala medier verktyg ger dig.

Enligt 2011 Social Media Marketing Industry rapporten som sammanställts av Michael Stelzner Social- Media Examinator, insåg små och medelstora företag använder sociala medier marknadsföring betydande vinster i varumärkesexponering, trafik och försäljning. Dessutom noterade de flesta marknadsförare att en ökad varumärkeskännedom är den största fördelen med att använda sociala medier!

Om du är ny på sociala medier, skulle jag rekommendera dig att börja med att bygga en Facebook-sida för din verksamhet och upprätta din profil på Twitter. När du har byggt upp din Twitter profil och Facebook-sida, är nyckeln till att lyssna på samtal kring frågor som är relaterade till din bransch och produkter eller tjänster, samarbeta med dina kunder och potentiella kunder, och ständigt ge dem användbara och nyttiga information som löser sina problem och adresser deras behov.

# 3: Reel personer till din webbplats med en innehållsrik blogg

build brand awareness with a blog

Blogga brukade vara en floskel som man ofta hör om. Numera har det blivit den mest kraftfulla inkommande marknadsföringsverktyg för att öka medvetenheten om ditt varumärke.

Blogga är en kraftfull plattform för dig att etablera dig som expert och en tanke ledare inom ditt område. Du kan blogg om frågor och ämnen relaterade till industrin. Du kan dela med nyttiga och utbildningsmaterial med målgruppen.

Genom att kontinuerligt lägga hög kvalitet och användbart innehåll, får du så många fördelar. Först av allt, är bloggandet ett viktigt SEO-strategi. Google är känt för att belöna webbplatser med högre sökning ranking om Google upptäcker att din webbplats regelbundet tillför nytt och fräscht innehåll.

Dessutom kan du dra uppmärksamheten från riktade besökare som söker information om dina produkter eller tjänster.

När de kommer till din webbplats kan de kommentera dina blogginlägg, vilket ger dig möjlighet att ytterligare engagera dina framtidsutsikter.

Här är några fler blogga tips:

  • Skriv en personlig och äkta ton. Med andra ord, var inte tråkigt!
  • Ge användbar innehåll som informerar, instruerar och inspirerar din publik. Tips, topp 10 listor, nyheter, intervjuer med experter göra bra innehåll!
  • Blogg så mycket du kan. Ett par blogginlägg i veckan rekommenderas.
  • Införliva trevlig och relevanta bilder och foton i dina blogginlägg att göra dem mer inbjudande och tilltalande för EAD.
  • Inkludera dela funktioner som Digg, "tweet här, Facebook Dela, Facebook" som "etc.

Om du fortfarande letar efter en blogging plattform att använda, Wordpress och Blogger är två av de mest populära bloggar plattformar. De är gratis också!

# 4: Hur en övertygande pressmeddelande snabbt kan höja din varumärkesprofil

Om du snabbt vill höja profilen för ditt varumärke och sedan skriva en övertygande pressmeddelande som är nyhetsvärde.

Pressmeddelande kan dra bara om någon företag, oavsett din storlek. Även om det är vanligt att presentera nya produkter eller nya tjänster, kan den också användas för att meddela någon information eller händelser som rör ditt företag eller produkter / tjänster.


För att vara effektiv måste din berättelse ha nyhetsvärde information, skriven i journalistisk stil, och följer vanliga PR-format. Du kan antingen använda online-tjänster pressmeddelande som PRWeb.com och BusinessWire.com eller du kan också skicka din berättelse till tidningar, tidskrifter och TV.


Fördelen med att använda en online-tjänst pressmeddelande är att de kan skicka din berättelse ut till toppen nyhetssidor som Google nyheter, Yahoo News, och en massa andra bloggar och medier.

Om din berättelse är övertygande och intressant, kan det snabbt generera massor av publicitet för ditt företag och hjälper till att öka enorma trafik till din webbplats.

# 5: Använd på videofilm för att snabbt bygga din stjärna Powers

build brand star powers with online videos

Med populariteten för online video sajt som Youtube skyhöga, bör online video är en viktig del av din marknadsföring strategier för att skapa exponering för ditt varumärke och din verksamhet.

Med online video, ger dig din publik med en alternativ och roliga medel att konsumera ditt innehåll som en del människor föredrar att titta på videor över läsning.

Dessutom videor kan du visa din personlighet, som hjälper dig att bygga en djupare samband med din målgrupp.

Videor är särskilt effektiva för produktdemonstrationer, vilket ger "hur" tips och guider, och göra utbildning. Ju mer kreativa och engagerande du är, desto mer effektiva och populära dina videor bli.

Ett exempel på ett företag som gynnas mycket från online video är Blendtec, tillverkaren av blandare och blandare.

Blendtec smarta serie "Kommer det Blend?" YouTube-videor slungades sitt varumärke till kändis status natten och ökat försäljningen för denna tidigare okända företag.

Deras underhållande videor innehöll alla möjliga osannolika föremål som golfbollar, leksaker, bollar, Rubik kuber, iPod, etc tar upp striden med mixer.

Några tips för att göra din video marknadsföring mer framgångsrik

  • Håll dina videor kort och koncist (2-5 minuter).
  • Använd sökord som är mest relevanta för dina produkter eller tjänster i titel, beskrivning, taggar.
  • Kontrollera att du har ett "Call to Action" i videon. Vad vill du att din målgrupp ska göra nu efter att titta på din video?
  • Att hjälpa människor att upptäcka dina videor, lägga upp videor på din webbplats eller blogg samt på video delar sider som Youtube, Vimeo, Viddler, etc. Om du lägger upp videor på din webbplats, se till att lägga till sociala medier delningsfunktionerna sådana som Facebook "Like", Twitter "Tweet", LinkedIn "Share", etc.
  • Främja dina videoklipp genom att använda sociala medier, e-post, röksignaler eller vad kommunikationsverktyg du kan hitta för att dela med dina nuvarande kunder, vänner, familj, etc.

Om din målgrupp liksom medlemmar av media och samhällen bloggar som dina filmer, kan ditt varumärke få snabbt erkännande och exponering!

Du behöver inte använda dyr utrustning för att skapa en video heller. Med telefonens videokamera och en gratis video redigeringsprogram som Window s Movie Maker eller Mac iMovie kan du skapa övertygande videor.

Om du inte vill bråka med att producera dina egna videor, kan du använda professionella tjänster såsom Pixability.

Vidta handling nu för att främja ditt varumärke!

Även om det finns många andra billiga och gratis sätt att marknadsföra ditt företag och öka din varumärkeskännedom, de ovanstående fem metoder är de mest kraftfulla.

Genom att kombinera ovanstående PR-metoder med egna USB-minnen med tryck, har du ett kraftfullt paket av PR-verktyg och metoder för att skapa medvetenhet om ditt varumärke, bygga kundlojalitet, och dominera din marknad. Nu, köra på!

Dela dina branding tips

Om du har med framgång använt någon av ovanstående PR-metoder för att öka exponeringen för ditt varumärke, vänligen dela dina erfarenheter och resultat nedan!

Relaterade artiklar

flashbay Författare:Peter Nguyen
9 Kommentarer | Lämna din kommentar 
Jeremy Lawson | 02 Feb, 2018
Custom promotional USB drives are a great way to increase brand awareness. Tech items always score high due to their usability factor. Promotional items also should be based on the target audience. If the target audiences are working professionals, tech gadgets and drink ware are usable. If someone is targeting kids, colorful play items would be ideal.
Chris Anguelov, Flashbay UK | 14 Aug, 2017
Hi Sucheta,

Thank you for your message! Differentiating your company in a homogenous market poses an exciting challenge with the potential for great rewards if you can be more successful than your competitors in doing so.

A key three-step formula that we recommend here at Flashbay is as follows:

1) Create a strong and distinctive logo for your brand. The logo should be simple, memorable and unique in its appearance, to really impact your clients.

2) Understand your comparative advantage - define and articulate what your company does differently and better than your competitors.

3) Create visibility of your brand and your key competitive differentiators. There are various promotional techniques you can use to spread the word of your company and its comparative advantage, including social media campaigns, advertising, blogging etc. 

One of the most effective and elegant tools is to distribute promotional products to your clients, such as Flash Drives, Power Banks, Speakers etc. featuring your distinctive logo and perhaps a slogan with a key message to summarise your brand's comparative advantage. This is a great low-cost way of really increasing your brand visibility and differentiating yourself from competitors.

From here, if you offer a quality product, and you are able to deliver on your promises, you will undoubtedly succeed in retaining existing clients and attracting new customers, too, enhancing the value of your company.

I hope this helps, please let me know if you have any other questions.

Chris at Flashbay
Sucheta | 12 Aug, 2017
Hi..
I work for an epublishing company. In this domain, all the competitors possess the same features. How should i be a differentiator as a company to retain my existimg clients as well as to attract new clients?
Tee | 21 Jul, 2015
Hi Jamal,

What would you do raise awareness and even increase sales for new and existing products in the pharma market as a supplier, with your main clients being pharmacies? Without changing price?
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 15 Oct, 2011
Thanks for sharing with me, The information are very useful and can support me. I will look into all of these factors and strategies.
Peter Nguyen, Flashbay | 12 Oct, 2011
Hi Jamal,
Here's a formula that I follow to create a strong and recognizeable brand.
(1) Create a strong logo for your company and your product. Your logo should be simple, easy for people to remember, and distinctive. 
(2) Define your value proposition - Value proposition is about what's special and unique about your company and your products? What can you do better than others can't? 
(3) Create visibility and awareness of your brand by various promotional methods - blogging, twitter, facebook, youtube videos, give out promotional products such as flash drives & T-shirts with your logo imprinted on them, guest blogging, public speaking, etc. All of these are low cost ways of creating brand visibility.

Now, if you are also able to deliver on your brand promise by offering a great product and providingng superior customer service, your brand value will surely increase over time. 

Hope this helps.
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 10 Oct, 2011
Thanks so much for the useful information, I apologize for late to reply as I was in holiday around Malaysia. I am satisfied with what you have mentioned, but if we use social media to build our brand with low cost, customer may look into the material and contents of our product. do you have any idea about other factors or strategies that can help to build brand value without costing the company a lot of money
Thank you
Peter , Flashbay | 03 Oct, 2011
Hi Jamal, 
Thanks for visiting our blog. If you want to build brand value with minimal costs, I recommend a combination of blogging and social media. Start a blog to share ideas and thoughts and offer tips and useful information. Then use social media channels like twitter and facebook to promote your blog content. You can also try to find blogs and forums related to your industry and participate in the discussions. The key is to establish yourself and your brand as the expert in your industry.
Jamal , Universiti Putra Malaysia | 03 Oct, 2011
Thanks for the useful information. could you please tell me what are the strategies to build brand value with low cost
*
* Kommer aldrig att visas
(Om tillämpligt)
Kommentarer från författaren kommer att skickas till dig via e-post.
Vid inlämning av detta formulär behandlas dina uppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.