Blogg
Marknadsföring idéer för fotografer - Hur få fler kunder och omedelbart öka din verksamhet
Är du en bra fotograf, men kämpar för att få kunder och utveckla din verksamhet?
Precis som i alla företag, om du vill utveckla din verksamhet och få fler kunder måste du marknadsföra dig bättre.
Tur för dig, du behöver inte spendera massor av pengar på reklam eller kampanjer för att utveckla din fotografering verksamhet.
Genom att använda en kombination av låg kostnad, men effektiv Internet marknadsföring såväl som traditionella metoder för marknadsföring, kan du locka horder av nya kunder och ta ditt fotograferande företag till nästa nivå.
Nedan finns en lista med tips som kan driva din fotografering verksamhet till en annan nivå. Du behöver inte ha att göra dem alla direkt. Bara välja och vraka de som du snabbt kan börja med. När du bygga upp fart, kan du få mer kreativ och prova andra metoder.
Se bara till att du håller en flik på effektiviteten hos varje metod. Och mest av allt, har bara roligt gör det!
Billig, men mektig internett markedsføringsmetoder for å løfte din fotografivirksomhet
Internet ger ger dig massor av verktyg och metoder för att bygga kunskap för din verksamhet och locka nya kunder. Även om det finns massor av verktyg som finns, kommer jag bara lista de mest populära och mest effektiva.
-
Skaffa en professionellt utformad hemsida för ditt företag - Det finns ingen ursäkt för att inte få en webbplats. Att ha en webbplats kan du helt själv, visa upp din portfölj, berätta dina historier och hjälpa människor att upptäcka dig. Följ dessa tips för att skapa ett tjäna pengar hemsida:
-
Anlita en professionell designer för att designa och bygga ett professionellt utseende, sökmotorvänliga, attraktiv webbplats för dig - Det är värt det
-
SEO din webbplats - Om du inte vet hur man gör det, få en professionell för att göra det åt dig. Om gjort rätt, det hjälper människor att hitta din sida när de söker efter din tjänst i ditt område.
-
Har ett tungt vägande "Om oss" sida - "Om oss" sida är en möjlighet för dig att ta kontakt med din publik genom att dela din berättelse och mer information om din kompetens / bakgrund. Detta är mycket viktigt!
-
Skapa en Facebook-sida - Facebook har en stor gemenskap av användare. Det verkar som alla, från dina vänner till dina grannar och pastor finns på Facebook nuförtiden. Det är logiskt för dig att skapa din närvaro på Facebook också! Börja med att skapa en Facebook-sida. Sedan ladda upp några av dina bästa foton. Du kan skapa en mapp för "bröllop bilder", en för "porträttbilder" och en för "landskapsbilder". Nästa, be alla dina kunder, vänner och familjemedlemmar att "som" din sida. Och sedan be dem att be sina vänner att "like" din sida. När du har vuxit ditt antal fans att en anständig storlek, kan du börja att engagera och främja dem på många olika sätt. Du bör definitivt dela alla senaste bilder som du har tagit. Gång på ett tag, kan du erbjuda någon form av specialerbjudanden eller kampanjer. Dessutom kan du använda Facebook-annonser för att rikta lokalbefolkningen.
-
Sätt upp ditt företag profil på Google Places och Yelp - Yelp och Google platser där lokalbefolkningen forskning och söka efter lokala företag och tjänster. Det är absolut nödvändigt att du har en närvaro på dessa 2 platser! Kontrollera att du har en profil fyllt i för ditt företag och få kunder att skriva recensioner för dig.
Glöm inte de traditionella, men effektiva marknadsföringsmetoder
Dessa traditionella marknadsföringsmetoder håller över tid eftersom de är kostnadseffektiva och de fungerar. Så, ta på din marknadsföring hattar och bara göra det!
-
volontär din tid att ta bilder för icke vinst eller välgörenhetsorganisationer - Genom volontärarbete, du hjälper en god sak och samtidigt får du gratis exponering. Bara vara villiga att prata med främlingar och få massor av visitkort att passera ut.
-
Ge rabattkort till dina kunder att gå ut till sina vänner och familjemedlemmar. Du kanske också vill ha någon form av remiss incitament för dina kunder.
-
partner med andra lokala företag och cross främja. Du kan hjälpa varandra att främja genom att skicka ut din partner kuponger till dina kunder och de gör samma sak för dig.
-
Post och lämna ditt visitkort på offentliga platser såsom restauranger, bibliotek, bokhandlar, din lokala gym, etc.
-
Ta bilder av slumpmässiga människor som du tycker är intressant och erbjuder sig att maila dem bilderna gratis. Du kan sedan be dem att kolla din hemsida eller Facebook-sida ut för att se fler exempel på dina verk.
Leverera bilder till klienter i din märkesvaror USB-minnen
CD-och DVD-skivor har varit det huvudsakliga lagringsmediet fotografer använder för att leverera bilder till sina kunder. De är kostnadseffektiva och fungerar bra för det mesta.
Men om en CD eller DVD får en skråma, är det inte längre funktionell. Dessutom har de låg belastning hastighet.
Ett bättre alternativ skulle vara att använda USB-minnen. De är billigare nu, tålig, har en otrolig lagringskapacitet, länge, och är mycket små i storlekarna.
Dessutom kan du varumärke dem med din logotyp och webbadress. Med alla dessa övertygande fördelar, levererar bilder till dina kunder med hjälp av anpassade USB-minnen är ett bra sätt att glädja dina kunder. Dessutom får du stor exponering som varje gång de delar bilder i USB-minnen med sina vänner, kommer de genast märker ditt varumärke.
Främja din fotografering affärer med en USB-visitkort
|
Olika modeller av USB-minnen
|
Vänligen dela dina marknadsföring idéer för fotografering
Har du framgång med hjälp av annan marknadsföring strategier för att utveckla din fotografering företag? Vänligen dela genom att kommentera nedan!